MINDFULNESS

 

"MINDFULNESS betekent: aandachtgeven op een bepaalde manier, gericht in het hier en nu en niet (ver)oordelend."

 

Jon Kabat-Zinn

Mindfulness helpt je om elk moment van je leven volledig te leven, ook de moeilijkste momenten. De basis is heel eenvoudig: aandacht geven. Het is niet mystiek of geheimzinnig.
Je geeft aandacht aan het enige moment dat je hebt: het HUIDIGE moment.

 

Het beoefenen van aandacht kan eenvoudig zijn, maar is niet gemakkelijk. Aandacht vergt inspanning en dicipline, simpelweg omdat de krachten die ons in de weg staan -onze onbewuste, automatische gewoonten- buitengewoon hardnekkig zijn.
Mindfull je aandacht trainen kun je vergelijken met oefenen voor een voetbalwedstrijd of een marathon. Maar in dit geval oefen je om beter met de uitdagingen van je leven om te kunnen gaan.

Mindfulness biedt je de kans om vrij te zijn van onnodige angst en onnodige pijn en om te ontdekken wat het meest fundamenteel is in je leven.
Via Mindfulness leer je krachtiger, wijzer, milder en met zelfvertrouwen in het leven te staan. Dit gaat niet vanzelf. Er is veel energie, geduld en doorzettingsvermogen voor nodig.

 

Wetenschappelijk neurologisch onderzoek wijst uit dat de invloed van Mindfulness op de fysieke en mentale staat van de mens bijzonder positief is. Het bevordert de gezondheid en het algemeen gevoel van welbevinden. 

 

In een kleine groep leer je Mindfulness in acht sessies van 2,5 uur.
Je leert verschillende (aandachts)oefeningen, op een gestructureerde manier.
Mindfulness: groepstrainingen voor volwassenen, jongeren en kinderen.
Volwassenen: 8 avonden van 2,5 uur.
Kinderen vanaf 5 jaar: 5 zaterdagochtenden of woensdagmiddagen

 

Voor data zie pagina: Data Mindfulness